söndag 27 juli 2014

Debuten i Öved!

Som jag lovat i inlägget Porträttet av Sara & Massi så kommer här fortsättningen! Efter lång väntan deltog jag idag vid tävlingarna i Öved. Sara hade klarat av dressyr och hoppdelen under lördagen och var placerad på 29 plats. När jag såg hennes film från dressyren på facebook, tappade jag hakan och började stortjuta! Vart hade det stimmiga fullblodet tagit vägen som jag träffade nyårsafton? Ja, jag var spänd och nervös över att se hur terrängritten skulle bli idag. Jag var på plats ganska tidigt och hade telefonkontakt med Sara om banan. Var skulle jag vara bäst placerad? Min utgångspunkt blev hinder nr 8 varifrån jag i princip kunde se hela ritten. Många kom för att se debutanten och vilken ritt det blev. Min kamera gick på högvarv i hettan och så länge jag hade henne inom synhåll följde jag varenda galoppsteg. Hennes röda dress lyste upp vid starten och det gick inte att ta miste på detta vackra ekipage, trots att jag var placerad på andra sidan, långt borta mot skogen till. Tårarna började komma.. Inte nu! Inte nu när jag ska se henne rida!

Här nedan följer lite foto som jag tog. De är inte av bästa kvalitét då det är ganska stort avstånd men jag kommer efter hand att lägga foton såväl på http://500px.com/CarolineIvarsson som på fotosidan på Facebook. Just nu finns det foton från hinder 8 uppe.

Full service innan start

Hur tjusigt som helst!

Sara fixar!











Debuten gav Sara och hennes häst en 21 plats av 35 startande. Vilken grej! Stort grattis till en fin start Sara! Lycka till på Flyinge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar