torsdag 26 december 2013

På väg i nytt spår..


Nyhet!
Jag öppnade upp på 500px.com/carolineivarsson för att visa upp mina foton och senare en egen fotosida på facebook. Nästa steg blir nu för mig att visa upp bilder med texter, för vid sidan av fotograferandet har skrivandet varit viktigt för mig genom livet. Välkommen till den personliga sidan av fotografen Caroline Ivarsson.

Bakgrund
Min fotografiska historia började när jag som liten lånade min mammas kamera. Hon blev inte så glad på mig när rullen var fylld av bilder på kossorna i hagen. Det som fascinerat mig med foto är att kunna fånga ett ögonblick, spara ett minne. Så även om vi glömmer mentalt, så finns det ändå att ta fram och åter minnas.
I min familj finns inte den självklara konstnärliga ådran. Det kreativa hos min mamma finns i hennes yrke som frisör. Min syster får utlopp för sitt kreativa genom heminredning. Min kusin pysslade med keramik och har också foto som intresse. Min moster har sedan pensionsåldern pysslat med keramik. Jag har ingen formell utbildning utan har tränat mitt konstnärliga öga genom att fotografera. Jag har faktiskt aldrig gått ens en fotokurs. Jag har det som motsvarar musikaliskt gehör inom fotokonsten. Min utrustning består för närvarande av en Canon 550d och en Samsung Galaxy SIII.

Att anlita Caroline Ivarsson Photography
Fotograferandet är alltså att minnas. Det är min utgångspunkt. Därför är det för mig en ära varje gång någon anlitar mig för att få sina egna minnen sparade. Att tjäna pengar på mitt fotograferande har aldrig varit ett mål utan mer en synpunkt från omgivningen, att jag borde ta betalt för min konst. Håll utkik på min fotosida för erbjudanden eller kontakta mig i meddelandefunktionen. Varje fototillfälle kan skräddarsys och så även priset. Att anlita Caroline Ivarsson Photography ger foton som sällan är arrangerade och titta rakt in i kameran och ger ofta foton där det naturliga ljuset är nyttjat. Se mina fotosidor för exempel på uppdrag. Inget uppdrag är för stort eller för smått och alla bilder är till salu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar