söndag 9 mars 2014

Det spontana är det vackra!


Många ogillar att bli fotograferade. Jag förstår varför. Jag blir själv sällan bra på bild och är väldigt kräsen när det gäller foton tagna på mig. Men egentligen handlar det om att det faktiskt avbildar oss så som vi är. Vi har alla våra olika uttryck. Som fotograf är jag FÖR det spontana. Jag avskyr bilder där det är så uppenbart att det är arrangerat. En spontan bild ger lite nerv och liv i bilden. Titta gärna på mina foton som jag tagit vid uppdrag. Känner du känslan av det arrangerade eller det spontana?

Fotot i det här inlägget tog jag denna eftermiddag efter ett kort besök vid stranden. Helt oförberedd och lite smått ogillande över mitt överraskande tilltag med mobilkameran, men visst är hon vacker? Leendet som är ett spontant skratt, strålande ögon i solen. Trots det svartvita i presentationen så känner jag värmen i bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar