söndag 1 juni 2014

Magiskt

Likt moln, svävande..

Att bli tillfrågad om att fotografera speciella tillfällen för en familj är ett verkligen en komplimang för mig som amatörfotograf. I veckan som kommer väntar en studentfotografering och familjefotografering. Förra året fotograferade jag en studentbal. Fotograferingen i fredags var heller inte ett undantag. En härlig dag på stranden med Anna och hennes familj där fotona kom spontant. Jag tycker om när jag kan arbeta fritt och inte arrangera bilder så mycket. Under tiden vi tillbringade tillsammans under fotosessionen instruerade jag dem två gånger, att gemensamt hoppa och att tillsammans gå i vattenbrynet mot mig som fotograf. Allt annat blev tillfälligheter.

Syskon i sand
Det här fotot, "Syskon i sand" är ett av de mest visade på min facebooksida. Och visst kan man luras och tro att jag bett barnen ligga där i sanden. Inte alls. Först lade sig flickan och sedan tätt följd av sin bror som vill göra som sin syster. Det var en magisk eftermiddag med mycket glädje och nöje, vid havet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar