söndag 26 april 2015

Höstsalong på Fotografiska i Stockholm 2015

Förra året hann jag inte anmäla mig då anmälningsförfarandet var ganska krångligt. I år har jag haft lite bättre tid men svårt för att välja foton. Jag hade en plan men när jag läste det finstilta så kommer de foto som blir antagna att kunna säljas. Mina privata bilder känner jag inte ska hänga i någons hem så jag tänkte om. Till slut skalade jag ner mina ambitioner till just de foton som berör mig och säger något om mig som fotograf. Räcker det inte till i år så får jag försöka nästa år igen. Så här beskrev jag mitt arbete i ansökan:

Fotograferandet är en del av min strategi för återhämtning och avkoppling. Mina foton speglar minnen i ett aldrig missat ögonblick, att vara i nuet och kunna minnas det i efterhand. Det naturliga ljuset i foton intresserar mig och jag ser gärna solen komma och gå, i dimma eller bakom moln eller för den delen upp eller ner vid horisonten. I det enkla bor det vackra.

Senast vecka 24 får jag veta om juryn antagit en eller flera av mina foton. Jag skickade in fem stycken, tre i färg och två i svartvit. Tack alla som gett feedback på Facebooksidan och om just det fotot du har valt blir utvalt väntar en belöning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar