fredag 24 augusti 2018

Bröllop i Ullstorp


Året var 1990 när jag konfirmerades i Ullstorps kyrka på Österlen. Det är ett tag sedan. Inte kunde jag tro att jag skulle få följa min barndomskompis under en hel dag med förberedelser till vigsel. Men det fick jag!
Ullstorps kyrka och brudparets hem
Blev oerhört stolt och hedrad över uppdraget. Att lägga sin största dag i livet i händerna på en amatörfotograf - modigt! När bröllopsdagen kom, den 18 augusti, började det kittla av nervositet i magen. Hur skulle det blir, hur skulle det gå? Och det blev en alldeles underbar upplevelse.
Tack Anna och Roger för att jag fick dela Er stora dag och föreviga den! Här följer några bilder som beskriver dagen, samt mina favoriter!

Jag följde bruden under sminkning och hår samt påklädning.
Brudens klänning syddes av svärmodern - en underbar kreation
Bruden kläddes av hennes äldsta barndomsvän - ålder i form av vänskapsår.
Mycket vackert och känslosamt för fotografen!
Vi började fotograferingen med Anna och Roger för att sedan samla ihop alla nära och kära vid kyrkan, enligt Annas önskemål. Gruppfotograferingar är vad det är, men det blev en hel del roliga bilder som jag bara delar med brudparet.



Denna underbara kärlek!

Brudens dotter golvade mig med sin karisma och skönhet.

Älskar Annas avslappnade stil..

Nygifta!
När gratulationerna ebbat ut efter vigseln i kyrkan samlades brudparet och deras närmaste för mingel. Där avslutades mitt uppdrag. Jag lämnade bröllopet med 300 bilder av denna underbara dag. Åter igen, tack för förtroendet!

Brudens skor under minglet i trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar